MIKKY KI.
E-commerce marketing
Multidisciplinaire marketingstrategie
E-commerce succes met opvallende campagnes
Vanaf de introductie in 2019 is Capital Advertising actief betrokken bij het kledingmerk MIKKY KI.. Samen met Mikky keken we naar de identiteit en positionering van het merk, om vervolgens via verschillende kanalen te laten zien waar MIKKY KI. voor staat. Al met al goed voor een webshop met veel traffic en meteen al een gezonde omzet vanuit een groeiende internationale klantenkring.
Creatieve campagnes die opvallen
Ieder merk wil opvallen. Maar hoe zorg je ervoor dat je content niet verdwijnt tussen alle content op Facebook en Instagram? Voor MIKKY KI. ontwikkelden we een game tijdens Halloween, een periode waar veel bedrijven op anticiperen en dus veel content online aanwezig was. Door MIKKY KI. items te verwerken in een griezelig spel, motiveerden we op succesvolle wijze ruim 12.000 Instagramvolgers om mee te spelen en te interacteren met het merk en de producten.
Het Halloween-spel was niet alleen een kans om op te vallen, maar ook om een gemeenschap te bouwen. We zorgden ervoor dat volgers niet alleen consumenten waren, maar voelden dat ze deel uitmaakten van een groter verhaal. Ze kochten niet alleen kleding, maar werden deel van de MIKKY KI. community.
Dream with me
Bij MIKKY KI. gaat het niet altijd om actie en omzet. Het merk is ook oprecht begaan met mensen. Op 8 juli 2017 zakt voetballer Abdelhak Nouri in elkaar door een hartstilstand, waardoor zijn veelbelovende carrière een dramatische wending neemt. Zijn familie, geïnspireerd door zijn levensmotto "iedereen mag meedoen", richt op 8 juli 2022 de Abdelhak Nouri Foundation op. MIKKY KI. steunde deze missie direct. Als eerbetoon aan de voetballer en goede vriend lanceerde Mikky in 2020 de Dream With Me-collectie, die symbool staat voor zelfvertrouwen, kracht en doorzettingsvermogen.
Vanaf de lancering van de collectie heeft Mikky als doel om met de opbrengsten jongeren aan de zijlijn te ondersteunen. Bij de officiële oprichting van de Nouri Foundation draagt MIKKY KI. direct bij aan het installeren van 34 AED's in 34 Nederlandse steden, als eerbetoon aan Appie's rugnummer tijdens zijn Ajax-periode.