Marketing automation
E-mail, sms en social media zijn in principe uitstekende platformen voor online marketingcampagnes. Maar de marketeer die lukraak duizenden mails verstuurt, krijgt al snel het label van spammer. Gelukkig kan het ook slimmer en persoonlijker. Marketing automation biedt uitkomst.
Wat is marketing automation?
Marketing automation is het versturen van de juiste boodschap naar de juiste doelgroep op het juiste moment. Dit proces omvat het 'voeden' van potentiële klanten, zodat ze uiteindelijk overgaan tot een aankoop. Zodra leads hun gegevens achterlaten, begint het. Ze worden geprikkeld door relevante content en binden zich aan je product, merk of organisatie.
Voor B2B en B2C
Veel B2B-bedrijven hebben de voordelen van marketing automation al omarmd. Marketing automation vergt een gedegen strategie en doordachte implementatie, maar geeft op termijn juist verlichting wanneer leads geautomatiseerd binnenkomen en worden gevoed. Het downloaden van een whitepaper, het bezoeken van een specifieke webpagina en het klikken op een link zijn allemaal voorbeelden van 'triggers'. Zodra zo'n actie plaatsvindt, wordt de lead geregistreerd en in een relevante stroom van communicatie geplaatst.
Maar marketing automation is ook in de B2C-sector een waardevolle asset in het online marketing portfolio gebleken. Het aantal conversies in bijvoorbeeld webshops wordt aanzienlijk verhoogd door, aan de hand van pop-ups, embedded content en geautomatiseerde e-mails, op het juiste moment de juiste boodschap aan de juiste doelgroep te tonen.
Klantprofielen
Met behulp van de juiste software, bouw je met marketing automation gedetailleerde klantprofielen op. Je online kanalen worden gekoppeld en je websitebezoekers en volgers, en je klanten worden in kaart gebracht. Een individueel en accuraat klantprofiel helpt je om jouw doelgroep te begrijpen.
Personaliseren
De volgende stap is om deze klantprofielen gepersonaliseerde content toe te sturen. Uitgebreide klantprofielen bieden je de inzichten om persoonlijke gebruikerservaringen te creëren en gerichte marketingacties uit te voeren. Van een eenvoudige gepersonaliseerde e-mails tot volledig geautomatiseerde customer journeys: je e-mail open rates stijgen, je ROAS verbetert en je marketingteam wordt efficiënter. Dit leidt uiteindelijk tot aanzienlijk meer website- of webshopconversies.
De doelgroep bereiken én raken op de juiste momenten is essentieel. Het verzamelen en benutten van gebruikersdata is daarom tegenwoordig onmisbaar in zowel B2B- als B2C-marketingstrategieën.
Invicta Invincible in Detail
Bij Capital Advertising zijn we trots op onze langdurige en vruchtbare samenwerking met Invicta Watch Group, een van 's werelds sterkst groeiende horlogemerken. Wat begon als een spannende uitdaging om een corporate campagne te creëren, groeide uit tot tal van bijzondere projecten over de gehele wereld. In de afgelopen acht jaar hebben we talloze projecten voor Invicta Watch Group uitgevoerd. Van Baselworld tot de Bahama's, van Miss Piggy tot Star Wars. We nemen je mee op een reis door enkele van onze meest opmerkelijke prestaties met Invicta.
Het begon allemaal met een gedurfde visie. Invicta Watch Group, met bijna 200 jaar aan horloge-ervaring, had nog nooit eerder een grootschalige corporate campagne gelanceerd. Het team van Capital Advertising wist dat we iets uitzonderlijks moesten creëren. Na uitgebreide brainstormsessies met het marketingteam van Invicta op hun hoofdkantoor in Miami en bij ons in het vertrouwde 's-Hertogenbosch, ontstond het thema 'Invincible in Detail'.
>>I'm possible
MIKKY KI. is meer dan een kledinglijn
Vanaf de introductie in 2019 is Capital Advertising actief betrokken bij het kledingmerk MIKKY KI.. Samen met Mikky keken we naar de identiteit en positionering van het merk, om vervolgens via verschillende kanalen te laten zien waar MIKKY KI. voor staat. Al met al goed voor een webshop met veel traffic en meteen al een gezonde omzet vanuit een groeiende internationale klantenkring.
Creatieve campagnes die opvallen
Ieder merk wil opvallen. Maar hoe zorg je ervoor dat je content niet verdwijnt tussen alle content op Facebook en Instagram? Voor MIKKY KI. ontwikkelden we een game tijdens Halloween, een periode waar veel bedrijven op anticiperen en dus veel content online aanwezig was.