In een tijdperk waarin digitale innovaties de norm zijn, is gamification niet langer slechts een buzzword, maar een cruciaal instrument geworden voor bedrijven die willen excelleren. Het is een goede manier om je als bedrijf te onderscheiden van je concurrenten, je potentiële klanten te vermaken en tegelijkertijd je marketingdoelstellingen te behalen.

Bij gamification worden spelelementen ingezet om jou aan te zetten tot specifiek gedrag. Het aanbieden van verleidelijke beloningen, zoals prijzen of erkenning, kan de deelname aan een spel aanzienlijk vergroten. Bovendien motiveert gamification jou om zelfs de meest saaie of vervelende taken met plezier uit te voeren. Om een voorbeeld te noemen: kinderen zijn dol op rommel maken, maar opruimen doen ze liever niet. Totdat er een spelletje van wordt maakt: “Wie als eerste zijn Duplo heeft opgeruimd, krijgt een ijsje!”

Gamification past op verschillende manieren in de online strategie. Er zijn dan ook meerdere doelen te bereiken met het aanbieden van een spel. Capital Advertising heeft voor diverse klanten gamification toegepast om op een unieke manier het gestelde doel te bereiken.

Opvallen
Ieder merk wil opvallen. Maar hoe zorg je ervoor dat je content niet verdwijnt tussen alle content op Facebook en Instagram? Voor het kledingmerk MIKKY KI. hebben we een intrigerende game ontwikkeld tijdens Halloween, een periode waar veel bedrijven op anticiperen en dus veel content online aanwezig was. Door MIKKY KI. items te verwerken in een griezelig spel, motiveerden we op succesvolle wijze ruim 12.000 Instagramvolgers om te interacteren met het merk en de producten.

Engagement verhogen
Horlogemerk Invicta beschikte al over een grote fanbase. Door hun doelgroep op een speelse manier te betrekken, kregen de fans het gevoel dat ze echt deel uitmaakten van het merk. In aanloop naar de lancering van Invicta's Marvel collectie, creëerden we een omgeving waar fans konden stemmen op hun favoriete karakter. Enerzijds gaven we fans een stem en het gevoel dat ze invloed hadden op de nieuwe designs. Anderzijds werden ze beloond door als eerste de collectie te mogen ontdekken. Gamification werd slim ingezet om de betrokkenheid van de fans met het merk te verhogen.

Leads genereren
Niemand geeft graag persoonlijke gegevens, zoals een e-mailadres, geslacht of leeftijd, aan een bedrijf. Wanneer een spelelement wordt toegevoegd, verlaagt dit de drempel en maakt het mensen (onbewust) bereid dit te doen. Voor Eliud Kipchoge, wereldrecordhouder op de marathon en belangrijk lid van NN Running Team, ontwikkelden we een stemwedstrijd waarbij je kon raden binnen welke tijd Eliud de INEOS 1:59 Challenge zou lopen. Deelnemers maakten daarbij onder meer kans op hét gesigneerde shirt van Kipchoge. Ruim 10.000 fans raadden mee en daarmee werden meer dan 10.000 leads gegenereerd.

Let's play!
Capital Advertising realiseert gamification voor klanten compleet van concept en uitvoering tot promotie en leadgeneratie. Ons team bestaat uit creatieve professionals die zorgen voor een uniek concept en een professioneel ontwerp, ondersteund door technische online marketeers die applicaties vanaf nul ontwikkelen en deze slim promoten via online advertenties en social media.

Gamification inzetten voor jouw merk?

We denken graag met je mee

Amacx

Enorme groei database door Tour de France game

Tijdens de Tour de France ontwikkelden we een game voor Amacx, een toonaangevend merk in sportvoeding, om nieuwe leads te genereren en de merkbetrokkenheid te vergroten. Dankzij strategische promotie via social media en samenwerkingen met Team Visma | Lease a Bike en EF Pro Cycling bereikten we een breed wielerpubliek. Met 50.980 game-sessies en 15.915 registraties hebben we de vooraf gestelde doelen ruimschoots overtroffen.

Deelnemers namen deel aan een wielerspel waarin ze Amacx-energierepen en gels verzamelden, terwijl ze andere renners moesten ontwijken. Deze speelse benadering benadrukte effectief de kern van Amacx: hoogwaardige voeding die bijdraagt aan betere sportprestaties.

>>
Amacx Tour de France game

Anycoin Direct

Bitcoin Halving Game

Om de Bitcoin Halving te vieren, hebben we een toegankelijke en leuke game ontwikkeld voor Anycoin Direct. Dit unieke spel daagt spelers uit om in 60 seconden zoveel mogelijk bitcoins te halveren en daarmee punten te verdienen. Hoe meer bitcoins correct worden gehalveerd, hoe hoger de score.

Een game past uitstekend binnen de gedachte van Anycoin om crypto leuk te maken, maar het is veel meer dan alleen een bron van vermaak. Gamification is een krachtige marketingtool, onder andere om je merk op te laten vallen, engagement te verhogen en leads te genereren. Zo heeft ook Anycoin Direct ervaren.

>>
Bitcoin Halving Game

Team Visma | Lease a Bike

Ken jij de Tour-delegatie van de Yellow Bees?

Geen samenwerking van Team Visma | Lease a Bike gaat zo ver terug als die met Capital Sports. In 2024 zijn we voor het elfde jaar op rij als sponsor van de ploeg bij de Tour de France betrokken. Elke zomer volgen we de Tour met grote interesse en vaak staan we langs de route in Frankrijk of reizen we mee met het team. Ben jij net zo'n fanatieke supporter van Team Visma | Lease a Bike als wij? Speel de game en raad welke acht renners op zaterdag 29 juni 2024 namens de ploeg zijn gestart in Florence.

>>
Tour de France game Team Visma | Lease a Bike
Game ontwerp Plantur-Pura

Pedal power unleashed

Plantur-Pura's cycling odyssey

In 2020 vroegen enkele wielerliefhebbers zich af wat er zou gebeuren als individuele veldritkampioenen zich zouden verenigen. Zij richtten dameswielerteam Plantur-Pura op en brachten getalenteerde veldrijdsters van over de hele wereld samen om gezamenlijk deel te nemen aan prestigieuze wegwedstrijden, zoals de Tour de Femmes, Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik. Capital Sports ondersteunde Trespa International, de producent van titelsponsor Pura, op gebied van marketing en speelde zo ook een rol in dit boeiende wielerverhaal.

Trespa International staat bekend om hoogwaardige en decoratieve gevelbekleding, waaronder de Pura-gevelstroken. Dit houten plaatmateriaal, met zijn natuurlijke uitstraling, is een perfect architectonisch element. Naast kwaliteit belooft Trespa International een klantgerichte focus, waarin veiligheid, integriteit, drive en passie centraal staan.

>>

Invincible in Detail

The spectacular comeback of Juan Manuel Correa

Het woord 'onoverwinnelijk' past perfect bij de beschrijving van Juan Manuel Correa. Het leven van deze coureur uit Ecuador lijkt op een jongensdroom: hij behaalt kampioenschappen in karting in zijn thuisland en de VS, maakt een opmerkelijke opmars naar Formule 4, GP3 en behaalt podiumplaatsen tijdens zijn eerste jaar in Formule 2 in 2019, wat hem dichter bij de hoogste raceklasse brengt.

Maar dan gaat het helemaal mis. Tijdens de Formule 2-race in het Belgische Spa-Francorchamps raakt Juan Manuel betrokken bij een ernstig ongeluk. Zijn collega-coureur Anthoine Hubert overlijdt aan zijn verwondingen, terwijl Correa beide benen breekt en een ruggengraatblessure oploopt.

>>
Juan Manuel Correa Activatie Car

A bit smarter. A bit easier.

The perfect sidekick in crypto

De interesse om in cryptovaluta te investeren is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Maar hoe doe je dat als de enige crypto die jij kent, de cryptogram in de krant is? Op het platform van Anycoin Direct kun je niet alleen handelen in crypto, maar ook vragen stellen aan experts. Dat maakt Anycoin Direct het meest klantvriendelijke cryptoplatform van Europa.

Klantvriendelijkste speler
Anycoin Direct werd in 2013 opgericht door drie Nederlandse vrienden. Zij wilden Bitcoin kopen, maar ondanks hun IT-achtergrond bleek dat makkelijker gezegd dan gedaan. Zo kwamen zij op het idee om hun eigen crypto-platform te creëren. Samen bouwden ze Bitplaats, een cryptocurrency exchange met een sterke nadruk op service. Hun platform werd al snel een succes, gewaardeerd om de duidelijke uitleg en snelle, behulpzame ondersteuning bij vragen.

>>
Gamefication Anycoin Direct Singles Day
CA website NNRT Gamefication

NN Running Team Back2TheStreets

In de dynamische wereld van topprestaties en grensverleggende atletiek staat NN Running Team al lange tijd symbool voor toewijding, vastberadenheid en ongeëvenaarde passie. Achter elke triomf van dit elite-team schuilt een uniek verhaal. Het delen van deze verhalen met de wereld is een ware kunst. Hier komt de kracht van onze samenwerking met Global Sports Communication tot uiting.

In aanloop naar de marathon van Berlijn in het najaar van 2023 lanceerden we 'Back2TheStreets'. In deze meeslepende campagne keren de atleten van NN Running Team op indrukwekkende wijze terug naar de plekken waar zij memorabele prestaties hebben neergezet.

>>

Laat je inspireren door het Caps magazine

We sturen het je graag toe

Expertise op ieder vlak

Disciplines

Campagne

Een doordachte en krachtige campagne maakt het verschil, brengt een merk tot leven en overtreft alle doelen. In plaats van zomaar een idee, werken we met jou samen om een meesterplan voor jouw merk te creëren.

Data & Technologie

In marketing gaat het allang niet meer alleen om creativiteit. De sleutel tot succes ligt in het gebruik van data en technologie om een dieper begrip van de doelgroep te verkrijgen en dit om te zetten in effectieve strategieën.

Social media

Het huidige social media landschap is dynamisch en altijd in beweging. Of het nu gaat om organische contentdistributie of betaalde advertenties, wij hebben de expertise om je merk te laten schitteren.

E-commerce
& Marketplaces

De verschuiving van traditionele naar online winkels is een langlopende trend. Het is cruciaal hierop in te spelen en een sterke online aanwezigheid te creëren via een geoptimaliseerde webshop. Maar dat is slechts het begin.

Content

Een beeld zegt vaak meer dan duizend woorden. Een boodschap komt beter door wanneer deze tot de verbeelding spreekt. Foto en video zijn daarom misschien wel de belangrijkste onderdelen van een sterke campagne. Daar zijn wij ons zeer bewust van.

Marketing
automation

De marketeer die lukraak duizenden mails en pushmeldingen verstuurt, krijgt al snel het label van spammer. Gelukkig kan het ook slimmer en persoonlijker. Marketing automation biedt uitkomst.

Sportmarketing

Al decennialang verbinden wij onze naam aan ’s werelds grootste sporters en sportorganisaties. Dat doen we met een gezamenlijk streven naar topprestaties. Het doel is altijd hetzelfde, het speelveld anders.

Huisstijl & Design

De kracht van visuele verhalen is niet te onderschatten. Onze creatieve studio is het kloppende hart van ons bureau, waar ontwerpers zich vastbijten in een breed scala uitdagende opdrachten.

Gamification

Gamification is een cruciaal instrument voor bedrijven. Je kunt je onderscheiden van je concurrenten, je potentiële klanten vermaken en tegelijkertijd je marketingdoelstellingen te behalen.