Het begrip Virtual Reality is al lang bekend. Het heeft echter lang geduurd voordat er concrete voorbeelden kwamen waarmee de consument in contact kon komen. Dat moment lijkt nu aangebroken. Met de komst van nieuwe hoogwaardige technologieën voor Google Glass, Oculus Rift en Samsung Gear VR is de virtuele wereld in een stroomversnelling gekomen.
Een voorbeeld van wat er inmiddels mogelijk is: we kunnen nu met een Virtual Reality-bril en koptelefoon een live concert meemaken op het podium naast Paul McCartney. Je kunt daarbij je hoofd 360 graden draaien, zodat je de zaal inkijkt en het publiek ziet. Ook het volume van het geluid verandert dan mee. En ook zakelijk zijn er uiteraard vele mogelijkheden. Capital Advertising zit daar bovenop. Als bureau is het actief betrokken bij enkele projecten. We begeleiden een start-up van studenten van Fontys Digital Business Concepts. Met hun bedrijf Virtual Home Inspiration bieden zij consumenten een blik in hun toekomstige woning die nog gebouwd moet worden. Want bij een belangrijke beslissing als de aankoop van een huis, wil je wel zeker zijn dat je de juiste keuze maakt. Makelaars, bouwbedrijven en projectontwikkelaars zijn zeer geïnteresseerd en participeren in het project. Zo ook interieuradviseurs, meubelzaken en badkamerleveranciers.