E-mail
marketing
Capital Advertising verzorgt e-mailmarketing van adresverzameling tot uitvoering en rapportage. Met een aansprekend design, pakkende onderwerpregels en krachtige, compacte content worden de e-mails van je organisatie niet langer gezien als spam, maar verstuur je mails die geopend, gelezen en geclickt worden. En natuurlijk alles mobile friendly.
Soorten
Er is geen directere en persoonlijkere manier van online marketing dan e-mail. Een nieuwsbrief versturen naar je eigen database is hier een standaard voorbeeld, maar geautomatiseerde e-mails kunnen ook niet meer ontbreken in je online marketing strategie. Verstuur bijvoorbeeld geautomatiseerde welkomstmails naar nieuwe subscribers, herinner een webshopbezoeker aan zijn of haar verlaten winkelmandje of geef een persoonlijke kortingscode cadeau op iemands verjaardag.
We bezitten de kennis, vaardigheden en tools om marketing automation toe te passen voor diverse soorten klanten. Denk hierbij aan webshops, maar voor klanten met (complexe) B2B-producten. Daarmee kun je gepersonaliseerd en geautomatiseerd je doelgroep bereiken én raken op de juiste momenten.
Voordelen
Het verwerken van e-mail in je online marketingstrategie brengt veel voordelen met zich mee. We leggen je enkele van de belangrijkste voordelen van e-mailmarketing uit.
Lage kosten
Met name als je e-mail marketing vergelijkt met andere typen marketing, is het een goedkoop middel. Zo zijn er geen druk- of verzendkosten, geen doorlopende advertentiekosten of hoog oplopende kosten per klik. De meeste Email Service Providers vragen een relatief laag, vast bedrag per maand, dat je al snel terugverdient met een goede e-mailstrategie.
Meetbaar
E-mails zijn erg goed meetbaar. Met concrete inzichten in het aantal opens, clicks, uitschrijvingen en conversies, kun je gemakkelijk en snel onderbouwde conclusies trekken over de effectiviteit van je campagne.
Eigen database
Je bouwt je eigen database met klanten én prospects op, die je bovendien kan uitbreiden met gegevens en interesses van de doelgroep.
Persoonlijk
E-mail geeft je de mogelijkheid om de boodschap in een persoonlijk jasje te steken. Denk hierbij aan iemand bij zijn of haar voornaam noemen, maar ook aan het vullen van de mailing met dynamische producten uit je webshop, afgestemd op de persoonlijke voorkeur van de lezer. Op deze manier ontvangt de lezer alleen de content die voor deze persoon relevant is.
A/B testen
E-mailmarketing maakt het bovendien mogelijk om te experimenteren én te optimaliseren. Zo kun je goede en concrete A/B tests doen. Dit houdt in dat je dezelfde mailing in twee versies verstuurt naar twee groepen van gelijke grootte binnen je database. Je verwerkt één verschil tussen beide e-mails. Op deze manier ontdek je gemakkelijk en snel wat het beste werkt voor je doelgroep. Een kleine verandering kan namelijk al grote impact hebben op je resultaat.
Ook benieuwd hoe je e-mailmarketing kan inzetten, of je e-mailmarketing naar een hoger niveau kan tillen? Vraag ons naar de mogelijkheden.