Kaartverkoop krijgt een boost

Vol stadion door doelgerichte social advertising

Jaarlijks worden in Hengelo de FBK Games georganiseerd, een eerbetoon aan de legendarische Nederlandse atlete Fanny Blankers-Koen, die vier gouden medailles won op de Olympische Spelen van 1948 in Londen. Als onderdeel van de World Athletics Continental Tour Gold behoort FBK Games tot de meest prominente atletiekevenementen ter wereld.

Sifan Hassan met fans bij FBK Games
Femke Bol in actie bij FBK Games

Dit prestigieuze evenement biedt een indrukwekkend scala aan atletiekonderdelen, waaronder sprinten, hordelopen, verspringen, speerwerpen en kogelstoten. Elk onderdeel wordt gekenmerkt door de aanwezigheid van wereldklasse atleten, zoals Sifan Hassan op de 10.000 meter, Femke Bol op de horden en tal van Amerikaanse atleten op hun specialisme.

Innovatie en ontwikkeling
De FBK Games dienen niet alleen als podium voor atletieksterren, maar fungeren ook als een proeftuin voor nieuwe innovaties en concepten in de atletiekwereld. Zo werden nieuwe verspringformats geïntroduceerd en vonden primeurs plaats, zoals het testen van de Wavelight-technologie.

Sinds 2018 is Global Sports Communication de organisator van de FBK Games. In samenwerking met Global Sports Communication ondersteunt Capital Sports, het sportlabel van Capital Advertising, het evenement met doelgerichte social advertising campagnes om de kaartverkoop te boosten. Tegelijkertijd verzamelen we waardevolle gegevens om toekomstige campagnes nog gerichter af te stemmen op het juiste publiek. Zo dragen we bij aan het succes en de voortdurende groei van dit wereldberoemde atletiekevenement.

Vooroplopen net als Femke Bol?

Pak je voorsprong met Capital Sports

Ook in ons portfolio

Nog meer succesverhalen

Beleggingscoach Evi

Evi

Van Lanschot is een bank die begrijpt dat tijden veranderen. Zo werd Evi geboren: de beleggingscoach die de kennis van de private bank online bracht. Capital Advertising stond mede aan de wieg van de identiteit en huisstijl van Evi en mag haar nu helpen groeien.

Hoodies MIKKY KI.

MIKKY KI.

Vanaf de introductie in 2019 is Capital Advertising actief betrokken bij het kledingmerk MIKKY KI.. Samen met Mikky keken we naar de identiteit en positionering van het merk, om vervolgens via verschillende kanalen te laten zien waar MIKKY KI. voor staat.

Campagnebeeld Invicta bergbeklimmer

Invicta

Wij zijn trots op onze langdurige en vruchtbare samenwerking met horlogemerk Invicta Watch Group. Wat begon als een spannende uitdaging om een corporate campagne te creëren, groeide uit tot tal van bijzondere projecten over de gehele wereld.

Eliud Kipchoge voor Back2TheStreets campagne van NN Running Team

NN Running Team

In aanloop naar de marathon van Berlijn lanceerden we 'Back2TheStreets'. In deze meeslepende campagne keren de atleten van NN Running Team op indrukwekkende wijze terug naar de plekken waar zij memorabele prestaties hebben neergezet.