FBK Games
Social media advertising
Kaartverkoop krijgt een boost
Vol stadion door doelgerichte social advertising
Jaarlijks worden in Hengelo de FBK Games georganiseerd, een eerbetoon aan de legendarische Nederlandse atlete Fanny Blankers-Koen, die vier gouden medailles won op de Olympische Spelen van 1948 in Londen. Als onderdeel van de World Athletics Continental Tour Gold behoort FBK Games tot de meest prominente atletiekevenementen ter wereld.
Dit prestigieuze evenement biedt een indrukwekkend scala aan atletiekonderdelen, waaronder sprinten, hordelopen, verspringen, speerwerpen en kogelstoten. Elk onderdeel wordt gekenmerkt door de aanwezigheid van wereldklasse atleten, zoals Sifan Hassan op de 10.000 meter, Femke Bol op de horden en tal van Amerikaanse atleten op hun specialisme.
Innovatie en ontwikkeling
De FBK Games dienen niet alleen als podium voor atletieksterren, maar fungeren ook als een proeftuin voor nieuwe innovaties en concepten in de atletiekwereld. Zo werden nieuwe verspringformats geïntroduceerd en vonden primeurs plaats, zoals het testen van de Wavelight-technologie.
Sinds 2018 is Global Sports Communication de organisator van de FBK Games. In samenwerking met Global Sports Communication ondersteunt Capital Sports, het sportlabel van Capital Advertising, het evenement met doelgerichte social advertising campagnes om de kaartverkoop te boosten. Tegelijkertijd verzamelen we waardevolle gegevens om toekomstige campagnes nog gerichter af te stemmen op het juiste publiek. Zo dragen we bij aan het succes en de voortdurende groei van dit wereldberoemde atletiekevenement.