Glycine
E-commerce campagnes
Internationaal e-commerce succes
Online sales Glycine nemen een vlucht
Capital Advertising heeft een reputatie opgebouwd in campagnes voor horlogemerken. Niet verwonderlijk dus dat begin 2017 ook het Zwitserse Glycine zich bij ons bureau meldde. Een fameus merk, dat absoluut wat nieuwe energie kon gebruiken. Glycine maakt sinds 1914 horloges, die vooral bij luchtvaartliefhebbers populair zijn. Door de jaren heen heeft het een specifieke lijn van horloges in stand gehouden, die de sterke fundamenten van het merk belichamen en een afspiegeling zijn van hun tijd. Het streven naar uitmuntendheid tegen betaalbare prijzen is een hoeksteen van de Glycine-filosofie. De sterke erfenis van het bedrijf, gecombineerd met de nadruk op robuuste en betrouwbare producten, maakt Glycine vandaag de dag een gerespecteerde naam in de Zwitserse horlogerie.
De collectie van Glycine omvat zowel Quartz-aangedreven als automatische horloges, geproduceerd volgens de hoogste normen. De oprichter van Glycine, Eugene Meylan, streefde met zijn eerste modellen naar absolute perfectie. Dit streven naar uitmuntendheid en kwaliteit leeft voort in huidige modellen, zoals de Airman, de Airpilot, de Bienne en de Combat. Glycine horloges blijven de hoogste standaard van kwaliteit handhaven. Aan Capital Advertising om deze kwaliteit en erfenis aan de wereld te tonen.
Be an Airman
Om de essentie van het merk vast te leggen, streken we voor een unieke fotoshoot neer op de historische vliegbasis Gilze-Rijen. Onze campagne, getiteld 'Be an Airman', eert een van Glycine's meest iconische horlogemodellen. Diverse middelen werden door ons ontwikkeld, waaronder advertenties, brochures, commercials en beurspresentaties. Daarnaast nemen we de invulling van Glycine's social media op ons, waardoor het merk zich wereldwijd kan verbinden met zijn enthousiaste gemeenschap van horlogeliefhebbers.
Tijdens de fotoshoot maakten we met veel genoegen gebruik van de fraaie collectie oude vliegtuigen die de Stichting Vliegsport Gilze-Rijen hier verzameld heeft en luchtwaardig houdt. Een groep voormalige vliegers van de Koninklijke Luchtmacht heeft hier de Tiger Moth, de Fokker S.11, de Spitfire en de B-25 Mitchell staan. Het contrast met de Apache helikopters die hier af en aan vliegen is haast een metafoor voor de horloges die de charme van weleer combineren met de hoogwaardige techniek van vandaag. Sinds 2017 heeft de verkoop van het merk een flinke vlucht genomen.
Op de automatische piloot
Capital Advertising is niet alleen verantwoordelijk voor de campagnes, we werken ook dagelijks aan het succes van de webshop van Glycine. Binnen e-commerce draait alles om conversies, in het geval van Glycine om de verkoop van horloges. Om zoveel mogelijk conversies te behalen, is het verzamelen en inzetten van data cruciaal. Dit doen we in groten getale via zoekmachines, social media en de website van Glycine. Met de verzamelde data bouwen we klantprofielen op, die we vervolgens in verschillende segmenten plaatsen. Het is de start van verschillende marketing automation journeys die we voor Glycine hebben ingericht. Denk aan een felicitatie met korting op je verjaardag, een mailtje met herinnering aan producten in je winkelmandje en pop-ups met speciale aanbiedingen. Stuk voor stuk triggers om (alsnog) dat mooie horloge te kopen.