Sponsoring Plantur-Pura biedt kansen

Gamification als effectieve tool voor leadgeneratie

In 2020 vroegen enkele wielerliefhebbers zich af wat er zou gebeuren als individuele veldritkampioenen zich zouden verenigen. Zij richtten dameswielerteam Plantur-Pura op en brachten getalenteerde veldrijdsters van over de hele wereld samen om gezamenlijk deel te nemen aan prestigieuze wegwedstrijden, zoals de Tour de Femmes, Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik. Capital Sports ondersteunde Trespa International, de producent van titelsponsor Pura, op gebied van marketing en speelde zo ook een rol in dit boeiende wielerverhaal.

Plantur-Pura
Plantur-Pura Game

Pura NFC
Trespa International staat bekend om hoogwaardige en decoratieve gevelbekleding, waaronder de Pura-gevelstroken. Dit houten plaatmateriaal, met zijn natuurlijke uitstraling, is een perfect architectonisch element. Naast kwaliteit belooft Trespa International een klantgerichte focus, waarin veiligheid, integriteit, drive en passie centraal staan.

Kampioenen
De kernwoorden van Trespa – met name drive en passie – vonden we terug in de sponsoring van het dameswielerteam Plantur-Pura. De associatie met dit team vergrootte direct de merkbekendheid. Maar Trespa International streefde naar meer. Om architecten, distributeurs en aannemers aan te spreken, schakelden ze Capital Sports in. Samen zorgden we ervoor dat Pura niet alleen een kampioen werd in het wielrennen, maar ook in de bouwsector.

Online games
Om dit doel te bereiken, wilden we het aantal leads vergroten. Het verzamelen van e-mailadressen was hiervoor cruciaal, maar mensen geven niet zomaar hun persoonlijke gegevens prijs. Het verlagen van de drempel voor gegevensverzameling was een essentieel onderdeel van onze sportmarketingstrategie. Online games bleken hiervoor een bewezen succesvolle methode te zijn.

Voor Trespa International ontwikkelden we verschillende interactieve online games. Hiermee konden mensen voorspellingen doen over wedstrijden, wielrenmemory spelen en virtueel deelnemen aan een parcours met concurrerende renners. Degenen met de beste voorspelling, hoogste memoryscore of meeste inhaalacties ontvingen een uniek wielershirt, gesigneerd door de sterren van het team.

De concurrentie de baas zijn zoals Plantur-Pura?

Get in touch

Ook in ons portfolio

Nog meer succesverhalen

Designwerk Van Lanschot Kempen

Van Lanschot

Bij Capital Advertising koesteren we onze langdurige samenwerkingen en er is er één die echt een bijzondere plek inneemt - Van Lanschot. We zijn er trots op dat we sinds 1991 zij aan zij staan met deze geweldige bank. Onze relatie is meer dan alleen zakelijk.

Campagnebeeld Invicta bergbeklimmer

Invicta

Wij zijn trots op onze langdurige en vruchtbare samenwerking met horlogemerk Invicta Watch Group. Wat begon als een spannende uitdaging om een corporate campagne te creëren, groeide uit tot tal van bijzondere projecten over de gehele wereld.

Taxperience illustratie Salvador Dali

Taxperience

Neem een belasting- en notariskantoor. En maak het anders dan alle anderen. Taxperience uit Den Bosch is al jaren niet zo standaard. Wij gaven ze een huisstijl die bij die uitstraling past. Met iconische figuren, sprekende kleuren en een nieuwe pay-off.

Campagnebeeld Ideo IAM

Ideo

Ideo is marktleider in het verbeteren van service- en onderhoudsprocessen in SAP. Het bedrijf kwam met iets nieuws, namelijk Intelligent Asset Management. Om deze SAP-suite succesvol op de markt te zetten, schakelde Ideo Capital Advertising in.