Trespa International
Leadgeneratie met online games
Sponsoring Plantur-Pura biedt kansen
Gamification als effectieve tool voor leadgeneratie
In 2020 vroegen enkele wielerliefhebbers zich af wat er zou gebeuren als individuele veldritkampioenen zich zouden verenigen. Zij richtten dameswielerteam Plantur-Pura op en brachten getalenteerde veldrijdsters van over de hele wereld samen om gezamenlijk deel te nemen aan prestigieuze wegwedstrijden, zoals de Tour de Femmes, Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik. Capital Sports ondersteunde Trespa International, de producent van titelsponsor Pura, op gebied van marketing en speelde zo ook een rol in dit boeiende wielerverhaal.
Pura NFC
Trespa International staat bekend om hoogwaardige en decoratieve gevelbekleding, waaronder de Pura-gevelstroken. Dit houten plaatmateriaal, met zijn natuurlijke uitstraling, is een perfect architectonisch element. Naast kwaliteit belooft Trespa International een klantgerichte focus, waarin veiligheid, integriteit, drive en passie centraal staan.
Kampioenen
De kernwoorden van Trespa – met name drive en passie – vonden we terug in de sponsoring van het dameswielerteam Plantur-Pura. De associatie met dit team vergrootte direct de merkbekendheid. Maar Trespa International streefde naar meer. Om architecten, distributeurs en aannemers aan te spreken, schakelden ze Capital Sports in. Samen zorgden we ervoor dat Pura niet alleen een kampioen werd in het wielrennen, maar ook in de bouwsector.
Online games
Om dit doel te bereiken, wilden we het aantal leads vergroten. Het verzamelen van e-mailadressen was hiervoor cruciaal, maar mensen geven niet zomaar hun persoonlijke gegevens prijs. Het verlagen van de drempel voor gegevensverzameling was een essentieel onderdeel van onze sportmarketingstrategie. Online games bleken hiervoor een bewezen succesvolle methode te zijn.
Voor Trespa International ontwikkelden we verschillende interactieve online games. Hiermee konden mensen voorspellingen doen over wedstrijden, wielrenmemory spelen en virtueel deelnemen aan een parcours met concurrerende renners. Degenen met de beste voorspelling, hoogste memoryscore of meeste inhaalacties ontvingen een uniek wielershirt, gesigneerd door de sterren van het team.