Ticketsales boosten via social media

Social advertising om best bewaarde geheim Den Bosch te onthullen

Dribbel, pass, dunk... alley-oop score! Tijd om te juichen is er bijna niet, want het andere team dribbelt alweer weg. Zodra je de Maaspoort betreedt, thuishaven van Heroes Den Bosch, voel je het: dit wordt een spektakel. Verbluffende driepunters, blocks en dunks worden afgewisseld met meeslepende pauzes, waar acrobatische dance acts en half court shots je aandacht vasthouden. Heroes is absoluut een van de best bewaarde geheimen van Den Bosch.

Als partner van de club is het de opdracht van Capital Sports om dit geheim aan een groter publiek te onthullen. Want sport op het hoogste niveau en entertainment dat dat niveau evenaart, verdienen het om gezien te worden door zoveel mogelijk mensen. Het doel is het vergroten van de fanbase, het aantrekken van nieuwe sponsoren en het promoten van basketbal binnen én buiten de Brabantse hoofdstad.

Heroes Den Bosch
Heroes Den Bosch
Capital Advertising LED-boarding bij Heroes Den Bosch wedstrijd

Recordaantal landstitels
Laten we alvast een boekje opendoen. In zijn rijke geschiedenis heeft Heroes Den Bosch maar liefst 17 landstitels op zijn naam geschreven. Daarmee is het recordhouder; géén andere Nederlandse club heeft meer dan tien nationale titels gewonnen. Alleen bij Heroes prijkt daarom een gouden ster boven het logo van de club. Daarnaast verwelkomt Heroes zowel nationaal als internationaal basketbaltalent. Met spelers uit Australië, de Verenigde Staten, Letland en Noorwegen is Den Bosch het thuis van basketbalhelden van over de hele wereld. En met een gemiddelde lengte van meer dan 2 meter kun je niet om ze heen.

Een goede reden om fan te zijn, toch? Zeker voor Capital Sports. Daarom zijn we in 2023 een partnership aangegaan met Heroes Den Bosch. Als partner zetten we ons in om deze Nederlandse topclub de aandacht te geven die het verdient. Dit doen we door middel van social advertising en met creatieve acties op gebied van kaartverkoop, om maar een paar voorbeelden te noemen.

Spectaculair succes
Gelukkig maakt Heroes onze taak een stuk makkelijker én leuker. Want eenmaal aan de zijlijn bij een home game, op de voorste rij en met je voeten op de vloer zoals alleen bij basketbal kan, wil je eigenlijk nooit meer weg. Dat is ook wat we merken bij de klanten die we hebben geïntroduceerd in de sport. Verschillende partners die we hebben meegenomen naar een wedstrijd ondersteunen nu Heroes Den Bosch als sponsor. Voor hen is een basketbalwedstrijd bijwonen niet alleen een spektakel, maar ook zakelijk een succes.

Klaar voor grootse plannen?

Get your highscore

Ook op ons portfolio

Nog meer succesverhalen

Campagnebeeld TechnoMarine Ibiza zonnen op dek jacht

TechnoMarine

In 2015 benaderde het prestigieuze Zwitserse horlogemerk TechnoMarine ons voor een grootschalige wereldwijde relaunch. De uitdaging was duidelijk: het merk had behoefte aan een nieuwe identiteit en een krachtige wereldwijde campagne.

Eliud Kipchoge NN Running Team Back2TheStreets

NN Running Team

In aanloop naar de marathon van Berlijn lanceerden we 'Back2TheStreets'. In deze meeslepende campagne keren de atleten van NN Running Team op indrukwekkende wijze terug naar de plekken waar zij memorabele prestaties hebben neergezet.

Abri campagne Heineken

Heineken

Bij Heineken is men nooit vergeten dat de essentie van kwaliteit niet wordt gemeten in de grootte van het merk, maar in de verfrissende smaaksensatie van het bier. Het houdt vast aan de visie van Gerard Adriaan Heineken, waarin kwaliteit, perfectie en verfrissing centraal staan.

Wielrenners Shimano

Shimano

Met volle snelheid zijn wij enkele jaren geleden aan de slag gegaan voor Shimano. Onze focus lag specifiek op Team Sunweb, het voormalige thuis van Giro-winnaar Tom Dumoulin en het team waarvan Shimano bijna 15 jaar lang een van de titelsponsoren was.