Campagne 'Part of the Team'

Shimano scoort offline en online met sportmarketing

Het Japanse Shimano is een onmisbare naam in de wielersport. Als 's werelds grootste producent van fietsonderdelen ondersteunt Shimano niet alleen diverse World Tour Wielerteams met hun expertise, maar ook via sponsoring. Om hun populariteit onder fietsliefhebbers te vergroten, heeft Shimano de deskundigheid van Capital Sports ingeschakeld.

Shimano
Shimano
Shimano

Met volle snelheid zijn wij enkele jaren geleden aan de slag gegaan voor Shimano. Onze focus lag specifiek op Team Sunweb, het voormalige thuis van Giro-winnaar Tom Dumoulin en het team waarvan Shimano bijna 15 jaar lang een van de titelsponsoren was. De sterke band tussen de producent en het team vormde de inspiratie voor de campagne ‘Part of the Team’ die Capital Sports heeft uitgerold bij Cervélo-dealers, eveneens partner van Team Sunweb. Shimano trok de aandacht in de winkels met levensgrote displays.

Ook online maakte Shimano deel uit van het team. Via social media posts, video's en banner campagnes genereerde Capital Sports veel verkeer naar een speciale actiepagina. Fietsliefhebbers uit Nederland, België en Duitsland maakten kans op unieke prijzen. Wat viel er te winnen? Een exclusieve kans om zelf 'Part of the Team' te zijn: de winnaars waren als VIP aanwezig bij de start van de Tour de France in 2021 en kregen de gelegenheid deel te nemen aan een clinic van Team Sunweb.

De actie overtrof alle verwachtingen, met een bereik van miljoenen, duizenden inschrijvingen, tevreden dealers, enkele gelukkige winnaars en een tevreden klant. Andere teams hebben het succes gezien en zijn aangesloten bij de kopgroep. De campagne is in veel Europese landen voortgezet met onder andere Team DSM en Cannondale Factory Team.

Welk event wil jij van dichtbij meemaken?

Beleef het met ons

Ook in ons portfolio

Nog meer succesverhalen

Eliud Kipchoge NN Running Team Back2TheStreets

NN Running Team

In aanloop naar de marathon van Berlijn lanceerden we 'Back2TheStreets'. In deze meeslepende campagne keren de atleten van NN Running Team op indrukwekkende wijze terug naar de plekken waar zij memorabele prestaties hebben neergezet.

Sifan Hassan met fans bij FBK Games

FBK Games

Jaarlijks vinden in Hengelo de FBK Games plaats, een eerbetoon aan de legendarische Nederlandse atlete Fanny Blankers-Koen. Als onderdeel van de World Athletics Continental Tour Gold behoort FBK Games tot 's werelds meest prominente atletiekevenementen.

Campagnebeeld Invicta en Marvel Star Wars

Invicta & Marvel

Rond de lancering van Disney’s Star Wars Episode VIII, The Last Yedi zorgde ons creatieve team dat alle horloges gelijk werden (weg)gezet. Via het Force Friday platform waren de Star Wars horloges van Invicta binnen enkele uren uitverkocht.

Taxperience illustratie Albert Einstein

Taxperience

Neem een belasting- en notariskantoor. En maak het anders dan alle anderen. Taxperience uit Den Bosch is al jaren niet zo standaard. Wij gaven ze een huisstijl die bij die uitstraling past. Met iconische figuren, sprekende kleuren en een nieuwe pay-off.