SoFine
Smaakvolle merkactivatie
Van concept tot uitvoering
Smaakvolle activatie genereert merkbekendheid
Voor een producent van plantaardig voedsel is de Nationale Week zonder Vlees natuurlijk het uitgelezen moment voor ‘rumour around the brand’. Daarom heeft Capital Advertising samen met SoFine ‘The Road Show’ ontwikkeld en uitgevoerd, die consumenten van Maastricht tot Amsterdam naast verrassend lekker eten ook een portie ‘food for thought’ voorschotelde.
SoFine is een merk dat met verschillende plantaardige producten in de schappen ligt bij supermarkten in heel Nederland. Na een duidelijke briefing hebben we in korte tijd ‘The Road Show’ kunnen realiseren. Een doeltreffend concept dat naadloos aansluit bij de wens om op een originele manier meer bekendheid te genereren. Zo is het merk zichtbaar geweest bij het NOS-Journaal en werd de actie door tal van andere media opgepikt.
Capital Advertising verzorgde het creatieve concept en was verantwoordelijk voor de gehele uitvoering. Uit data-analyse blijkt dat de activatie online een groot succes is geweest. De verwachte mediawaarde en de omvang van het bereik zijn ruimschoots behaald.
Eten zonder vlees of vis krijgt een steeds hipper imago. In Nederland zijn naar schatting 1 miljoen vegetariërs en enkele miljoenen ‘flexitariërs’, mensen die bewust zo nu en dan vlees en vis van hun bord laten. De laatste groep groeit explosief, niet alleen vanuit gezondheidsoverwegingen, maar ook vanuit respect voor de natuur. Het lijkt een trend die definitief doorzet. Ook in de horeca wordt er op dit veranderende consumptiepatroon ingespeeld. Plantaardige gerechten staan steeds prominenter op de kaart.