Fotoshoot op racecircuit Paul Ricard

Hoofdrol voor Juan Manuel Correa in internationale campagne

In lijn met de campagne ‘Invincible in Detail’ reisden Invicta en Capital Advertising in de zomer van 2022 af naar Le Castellet in Frankrijk, waar ze een team van bijna 20 mensen samenbrachten op het Paul Ricard-racecircuit. Onder hen bevond zich Formule 2 coureur Juan Manuel Correa, die als ambassadeur van Invicta enkele unieke racehorloges droeg. Gedurende twee opnamedagen legden we tal van mooie momenten vast, in foto en video.

Juan Manuel Correa loopt over circuit
Juan Manuel Correa Invicta horloge
Juan Manuel Correa stapt in zijn F2 auto

Onoverwinnelijk
Het woord 'onoverwinnelijk' past perfect bij de beschrijving van Juan Manuel Correa. Het leven van deze coureur uit Ecuador lijkt op een jongensdroom: hij behaalt kampioenschappen in karting in zijn thuisland en de VS, maakt een opmerkelijke opmars naar Formule 4, GP3 en behaalt podiumplaatsen tijdens zijn eerste jaar in Formule 2 in 2019, wat hem dichter bij de hoogste raceklasse brengt.

Maar dan gaat het helemaal mis. Tijdens de Formule 2-race in het Belgische Spa-Francorchamps raakt Juan Manuel betrokken bij een ernstig ongeluk. Zijn collega-coureur Anthoine Hubert overlijdt aan zijn verwondingen, terwijl Correa beide benen breekt en een ruggengraatblessure oploopt. Hij belandt in een coma en zijn herstel is een buitengewone prestatie, na meerdere operaties en maanden van revalidatie. In 2021 keert hij al terug naar Formule 3 en in 2023 naar Formule 2. Zijn onwankelbare strijd en doorzettingsvermogen laten zien dat hij zich niet zomaar gewonnen geeft.

Fotoshoot in Frankrijk
Voor de campagne benaderde Invicta Capital Advertising. Op het Circuit Paul Ricard in Le Castellet, bekend om zijn kenmerkende rode en blauwe strepen, schoot een team van 20 mensen beelden voor een internationale campagne. Ook is een activatiegame ontwikkeld. Hiermee kunnen mensen hun reactievermogen testen door op een druk circuit te racen. Hoe langer je andere auto's kunt ontwijken, hoe hoger je score is. Het doel is het genereren van leads en het verstrekken van informatie over de verschillende racehorloges aan deelnemers aan het spel.

Het is bij dit soort projecten dat we bij Capital Advertising ons realiseren hoe bijzonder het is dat we als marketingbureau uit 's-Hertogenbosch voor een internationaal merk als Invicta mogen werken. De prachtige beelden die we hebben vastgelegd, worden wereldwijd gedeeld op televisie in de VS en Europa, op de social media van Invicta en Juan Manuel Correa, in alle Invicta-winkels en zelfs op Times Square in New York.

Vul de box, box, box in

Voor de beste strategie

Ook in ons portfolio

Nog meer succesverhalen

Wielrenners Team Jumbo-Visma

Jumbo-Visma

Bij Capital Sports delen we de passie voor twee van Nederlands geliefde sporten: wielrennen en schaatsen. Al meer dan tien jaar zijn we trots partner van Team Jumbo-Visma. Sinds 2021 zijn we zelfs in hetzelfde pand gevestigd als het wieler- en schaatsteam.

Campagnebeeld Cagemax hond kijkend naar een groot bot

Cagemax

Cagemax uit Zaltbommel is een toonaangevende speler in de markt van dierlijke eiwitten en vetten. Met een wereldwijd bereik en een indrukwekkend netwerk van leveranciers en afnemers op vrijwel elk continent, schittert Cagemax op de internationale markt.

Wielrenners Shimano

Shimano

Met volle snelheid zijn wij enkele jaren geleden aan de slag gegaan voor Shimano. Onze focus lag specifiek op Team Sunweb, het voormalige thuis van Giro-winnaar Tom Dumoulin en het team waarvan Shimano bijna 15 jaar lang een van de titelsponsoren was.

Campagnebeeld Invicta en Marvel Star Wars

Invicta & Marvel

Rond de lancering van Disney’s Star Wars Episode VIII, The Last Yedi zorgde ons creatieve team dat alle horloges gelijk werden (weg)gezet. Via het Force Friday platform waren de Star Wars horloges van Invicta binnen enkele uren uitverkocht.