Invicta & JM Correa
Internationale campagne
Fotoshoot op racecircuit Paul Ricard
Hoofdrol voor Juan Manuel Correa in internationale campagne
In lijn met de campagne ‘Invincible in Detail’ reisden Invicta en Capital Advertising in de zomer van 2022 af naar Le Castellet in Frankrijk, waar ze een team van bijna 20 mensen samenbrachten op het Paul Ricard-racecircuit. Onder hen bevond zich Formule 2 coureur Juan Manuel Correa, die als ambassadeur van Invicta enkele unieke racehorloges droeg. Gedurende twee opnamedagen legden we tal van mooie momenten vast, in foto en video.
Onoverwinnelijk
Het woord 'onoverwinnelijk' past perfect bij de beschrijving van Juan Manuel Correa. Het leven van deze coureur uit Ecuador lijkt op een jongensdroom: hij behaalt kampioenschappen in karting in zijn thuisland en de VS, maakt een opmerkelijke opmars naar Formule 4, GP3 en behaalt podiumplaatsen tijdens zijn eerste jaar in Formule 2 in 2019, wat hem dichter bij de hoogste raceklasse brengt.
Maar dan gaat het helemaal mis. Tijdens de Formule 2-race in het Belgische Spa-Francorchamps raakt Juan Manuel betrokken bij een ernstig ongeluk. Zijn collega-coureur Anthoine Hubert overlijdt aan zijn verwondingen, terwijl Correa beide benen breekt en een ruggengraatblessure oploopt. Hij belandt in een coma en zijn herstel is een buitengewone prestatie, na meerdere operaties en maanden van revalidatie. In 2021 keert hij al terug naar Formule 3 en in 2023 naar Formule 2. Zijn onwankelbare strijd en doorzettingsvermogen laten zien dat hij zich niet zomaar gewonnen geeft.
Fotoshoot in Frankrijk
Voor de campagne benaderde Invicta Capital Advertising. Op het Circuit Paul Ricard in Le Castellet, bekend om zijn kenmerkende rode en blauwe strepen, schoot een team van 20 mensen beelden voor een internationale campagne. Ook is een activatiegame ontwikkeld. Hiermee kunnen mensen hun reactievermogen testen door op een druk circuit te racen. Hoe langer je andere auto's kunt ontwijken, hoe hoger je score is. Het doel is het genereren van leads en het verstrekken van informatie over de verschillende racehorloges aan deelnemers aan het spel.
Het is bij dit soort projecten dat we bij Capital Advertising ons realiseren hoe bijzonder het is dat we als marketingbureau uit 's-Hertogenbosch voor een internationaal merk als Invicta mogen werken. De prachtige beelden die we hebben vastgelegd, worden wereldwijd gedeeld op televisie in de VS en Europa, op de social media van Invicta en Juan Manuel Correa, in alle Invicta-winkels en zelfs op Times Square in New York.