Fotografie met oog voor elk detail

Stijlvolle beelden voor wereldwijde campagne

In 1906 perfectioneerde Simon Coifman zijn eerste horloge-uurwerk in een kleine muziekdoos-werkplaats in Chiasso, Zwitserland. Het resultaat was voorzien van goudplating en robijnen voor het 17-jewel uurwerk. Vanaf 1907 begon hij tijdinstrumenten te vervaardigen voor metaalbewerkers, steenhouwers, kopersmeden en andere lokale ambachtslieden. Zijn uurwerken werden al snel erkend vanwege hun superieure capaciteit en aandacht voor detail. Hierdoor kregen de S. Coifman uurwerken al snel de bijnaam craftsman watch.
S.Coifman
S.Coifman
S. Coifman

In 1911, beïnvloed door de gerenommeerde uurwerkmaker Abraham-Louis Breguet, slaagde Coifman erin zijn eigen tourbillon-uurwerk te bouwen als eerbetoon aan de grote meester. In het proces voegde hij zijn kenmerkende elegantie toe. Het nieuws over deze aanzienlijke prestatie verspreidde zich snel en kort na zijn eerste creatie kreeg hij de opdracht om er nog een te bouwen. Sindsdien zijn er slechts vier anderen in opdracht gegeven en het wordt geschat dat ze in de huidige markt elk $ 200.000 zouden kosten.

In 1953 kreeg S. Coifman de opdracht om een ​​18-karaats gouden Red-12 Mechanical te maken voor een selecte groep verzamelaars. De genummerde stukken bevatten een beperkt geproduceerd handmatig opwindbaar Valjoux-chronograafuurwerk met twee tellers. Elk onderdeel was met de hand gegraveerd, met alle stalen randen ook met de hand afgeschuind.

In 2004, na enkele decennia van inactiviteit, werd het merk S. Coifman overgenomen door Invicta Watch Group en zorgvuldig nieuw leven ingeblazen. Met behoud van de roots en de geest van de oprichter, blijft het bedrijf nog steeds gevestigd in Chiasso, bijna een eeuw nadat Simon Coifman daar zijn eerste uurwerk creëerde. Vandaag behoudt het merk S. Coifman de reputatie van excellentie en verfijning. Alle stukken worden exclusief met de hand gebouwd door een S. Coifman-horlogemaker. Door de oorspronkelijke esthetiek in ontwerp en vakmanschap vast te leggen, onderscheidt de schoonheid van een S. Coifman-horloge de casual verzamelaar inherent van de toegewijde fijnproever. De erfenis gaat verder.

Capital Advertising heeft de wereldwijde campagne ‘Legacy of grace’ voor het luxe horlogemerk ontwikkeld. Het resultaat was een overall klassieke uitstraling met een uitdagende bite. De stijlvolle fotografiesessie voor deze uitdagende campagne vond plaats in een oud (Engels) landhuis onder de rook van Rotterdam. De campagne werd gepresenteerd op de jaarlijkse horlogebeurs Baselworld.

Time-out! Tijd om je strategie te bespreken

We staan voor je klaar

Ook in ons portfolio

Nog meer succesverhalen

Campagnebeeld Glycine

Glycine

In 1906 perfectioneerde Simon Coifman zijn eerste horloge-uurwerk in Chiasso, Zwitserland. Een jaar later begon hij tijdinstrumenten te vervaardigen voor metaalbewerkers, steenhouwers, kopersmeden en andere lokale ambachtslieden.

Wielrensters Plantur-Pura

Trespa International

De kernwoorden van Trespa, met name drive en passie, vonden we terug in de sponsoring van wielerteam Plantur-Pura. De associatie met dit team vergrootte direct de merkbekendheid. Maar Trespa International streefde naar meer.

Campagnebeeld APNT astronaut

APNT

Op meer plekken in de markt wordt groei inmiddels eerder bepaald door het succes in personeelswerving dan door het succes in klantenwerving. In de specifieke niche arbeidsmarkt waarin APNT opereert, geldt dit principe nog sterker. “Houston, we have a problem."

Beleggingscoach Evi

Evi

Van Lanschot is een bank die begrijpt dat tijden veranderen. Zo werd Evi geboren: de beleggingscoach die de kennis van de private bank online bracht. Capital Advertising stond mede aan de wieg van de identiteit en huisstijl van Evi en mag haar nu helpen groeien.