S. Coifman
Fotografie met een bite
Fotografie met oog voor elk detail
Stijlvolle beelden voor wereldwijde campagne
In 1911, beïnvloed door de gerenommeerde uurwerkmaker Abraham-Louis Breguet, slaagde Coifman erin zijn eigen tourbillon-uurwerk te bouwen als eerbetoon aan de grote meester. In het proces voegde hij zijn kenmerkende elegantie toe. Het nieuws over deze aanzienlijke prestatie verspreidde zich snel en kort na zijn eerste creatie kreeg hij de opdracht om er nog een te bouwen. Sindsdien zijn er slechts vier anderen in opdracht gegeven en het wordt geschat dat ze in de huidige markt elk $ 200.000 zouden kosten.
In 1953 kreeg S. Coifman de opdracht om een 18-karaats gouden Red-12 Mechanical te maken voor een selecte groep verzamelaars. De genummerde stukken bevatten een beperkt geproduceerd handmatig opwindbaar Valjoux-chronograafuurwerk met twee tellers. Elk onderdeel was met de hand gegraveerd, met alle stalen randen ook met de hand afgeschuind.
In 2004, na enkele decennia van inactiviteit, werd het merk S. Coifman overgenomen door Invicta Watch Group en zorgvuldig nieuw leven ingeblazen. Met behoud van de roots en de geest van de oprichter, blijft het bedrijf nog steeds gevestigd in Chiasso, bijna een eeuw nadat Simon Coifman daar zijn eerste uurwerk creëerde. Vandaag behoudt het merk S. Coifman de reputatie van excellentie en verfijning. Alle stukken worden exclusief met de hand gebouwd door een S. Coifman-horlogemaker. Door de oorspronkelijke esthetiek in ontwerp en vakmanschap vast te leggen, onderscheidt de schoonheid van een S. Coifman-horloge de casual verzamelaar inherent van de toegewijde fijnproever. De erfenis gaat verder.
Capital Advertising heeft de wereldwijde campagne ‘Legacy of grace’ voor het luxe horlogemerk ontwikkeld. Het resultaat was een overall klassieke uitstraling met een uitdagende bite. De stijlvolle fotografiesessie voor deze uitdagende campagne vond plaats in een oud (Engels) landhuis onder de rook van Rotterdam. De campagne werd gepresenteerd op de jaarlijkse horlogebeurs Baselworld.