Krachtige communicatiestrategie

Een boodschap voor de wereld

In een tijd waarin het energievraagstuk wereldwijd steeds meer aandacht krijgt, groeit het besef van de kwetsbaarheid van fossiele energiebronnen en het dringende belang van het verminderen van CO2-uitstoot om klimaatverandering tegen te gaan. CORE, voorheen bekend als Recair, is een wereldleider op het gebied van warmtewisselaars voor zowel woonhuizen als kantoren. CORE gelooft stellig dat de energiebehoefte eigenlijk kleiner is dan we ons vaak realiseren. Vaak is de benodigde energie al in ruime mate aanwezig, maar wordt deze onnodig verspild, bijvoorbeeld door ongecontroleerde ventilatie naar buiten. Als huizen, scholen en kantoorgebouwen vrijwel geen energie meer verliezen door ventilatie, zal de behoefte aan energie drastisch afnemen, waardoor de zorgen over de wereldwijde voorraden fossiele brandstoffen aanzienlijk verminderen.

Man met surfplank onder zijn arm op het strand
Wolken zee

De warmtewisselaars van CORE zorgen ervoor dat de lucht in een woonhuis of kantoor in zijn geheel wordt ververst door 'frisse buitenlucht', waarbij er nauwelijks sprake is van energieverlies. Ruim 90% van de energie van de uitgaande luchtstroom wordt overgebracht op de binnenkomende lucht. Deze verse lucht wordt met de wisselaars van CORE bijna geheel op temperatuur gebracht, zonder dat de luchtstromen met elkaar in contact komen of worden vermengd.

Deze methodiek, die baanbrekend is en een volledig nieuw licht werpt op de energieproblematiek, vraagt om een krachtige communicatie aanpak. Internationaal. Want de klimaatproblematiek stopt niet aan de grens. Daarom ontwikkelden we een website in acht talen en maakten we satellietwebsites voor nog meer landen. Het principe van CORE vraagt namelijk om aandacht. Niet alleen van consumenten. Ook van politiek, producenten en maatschappelijke organisaties.

Met deze communicatiebenadering verspreiden we het revolutionaire concept en het bewustzijn over de noodzaak om energie op efficiëntere en duurzamere wijze te benutten. Samen bouwen we aan een betere toekomst voor onze planeet en de komende generaties.

Laat je inspireren door het Caps magazine

We sturen het naar je op

Ook in ons portfolio

Nog meer succesverhalen

Campagnebeeld Ideo IAM

Ideo

Ideo is marktleider in het verbeteren van service- en onderhoudsprocessen in SAP. Het bedrijf kwam met iets nieuws, namelijk Intelligent Asset Management. Om deze SAP-suite succesvol op de markt te zetten, schakelde Ideo Capital Advertising in.

Campagnebeeld Glycine piloot

Glycine

Capital Advertising heeft een reputatie opgebouwd in campagnes voor horlogemerken. Niet verwonderlijk dus dat begin 2017 ook het Zwitserse Glycine zich bij ons bureau meldde. Een fameus merk, dat absoluut wat nieuwe energie kon gebruiken.

Hoodies MIKKY KI.

MIKKY KI.

Vanaf de introductie in 2019 is Capital Advertising actief betrokken bij het kledingmerk MIKKY KI.. Samen met Mikky keken we naar de identiteit en positionering van het merk, om vervolgens via verschillende kanalen te laten zien waar MIKKY KI. voor staat.

Sifan Hassan met publiek FBK Games

FBK Games

Jaarlijks vinden in Hengelo de FBK Games plaats, een eerbetoon aan de legendarische Nederlandse atlete Fanny Blankers-Koen. Als onderdeel van de World Athletics Continental Tour Gold behoort FBK Games tot 's werelds meest prominente atletiekevenementen.