Doordachte mix van marketingmiddelen

Creatieve campagne voor werving sponsoren PSV

Voetbal verbindt miljoenen mensen wereldwijd. Nederland vormt geen uitzondering met wekelijks 1,2 miljoen enthousiaste deelnemers. Het geluid van een vallende speld op straat tijdens belangrijke tv-voetbalwedstrijden is een bekend fenomeen, zoals de 6 miljoen kijkers naar de WK-finale in 2022 bewijzen – ondanks Nederland's afwezigheid in de eindstrijd.

Bij Capital Sports delen we deze passie en zijn we als marketingbureau met Brabantse roots trots op onze langdurige connectie met PSV. De Eindhovense voetbalclub, met zijn uitgebreide fanbase en talrijke sponsors, waaronder Capital Sports, biedt ons niet alleen spannende wedstrijden maar ook waardevolle netwerkmogelijkheden binnen PSV Business en de Legends Lounge. Hier delen we ons enthousiasme voor het spel, maar ook strategieën met andere ambitieuze bedrijven die de club ondersteunen.

PSV Business box
PSV Business flyer

Als experts op het gebied van marketing en sport hebben we veel sponsors geholpen hun merk onder de aandacht van fans te brengen, waarbij we nieuwe leads genereerden. We gaan verder dan alleen het supporten van PSV; in tijden van beperkte contactmomenten door corona stonden we PSV Business bij met de 'Join the Club'-campagne. Hierin zetten we sponsoren op ludieke wijze op de foto en deelden deze op social media, waarmee we niet alleen bestaande leden van PSV Business in het zonnetje zetten, maar ook potentiële leden aantrokken.

De impact was tweeledig: de campagne stimuleerde ondernemers om zich bij de club aan te sluiten, terwijl de bedrijven van bestaande leden nieuwe leads kregen via prominente naamsvermelding. Met een doordachte mix van betaald en organisch bereik, een doelgerichte landingspagina met leadformulier en een opvolgende direct mailing met captainband en flyer overtrof het aantal bij PSV Business aangesloten bedrijven zelfs het niveau van vóór corona. Op deze manier heeft Capital Sports niet alleen een rol als supporter, maar als cruciale partner in het versterken van de band tussen bedrijven en hun passie voor voetbal.

Wat is jouw favoriete sport?

Maak het mee met Capital Sports

Ook in ons portfolio

Nog meer succesverhalen

Campagnebeeld Ideo IAM

Ideo

Ideo is marktleider in het verbeteren van service- en onderhoudsprocessen in SAP. Het bedrijf kwam met iets nieuws, namelijk Intelligent Asset Management. Om deze SAP-suite succesvol op de markt te zetten, schakelde Ideo Capital Advertising in.

Sifan Hassan met fans bij FBK Games

FBK Games

Jaarlijks vinden in Hengelo de FBK Games plaats, een eerbetoon aan de legendarische Nederlandse atlete Fanny Blankers-Koen. Als onderdeel van de World Athletics Continental Tour Gold behoort FBK Games tot 's werelds meest prominente atletiekevenementen.

Campagnebeeld APNT Astronaut

APNT

Op meer plekken in de markt wordt groei inmiddels eerder bepaald door het succes in personeelswerving dan door het succes in klantenwerving. In de specifieke niche arbeidsmarkt waarin APNT opereert, geldt dit principe nog sterker. “Houston, we have a problem."

Beleggingscoach Evi

Evi

Van Lanschot is een bank die begrijpt dat tijden veranderen. Zo werd Evi geboren: de beleggingscoach die de kennis van de private bank online bracht. Capital Advertising stond mede aan de wieg van de identiteit en huisstijl van Evi en mag haar nu helpen groeien.