PSV Business
Leadgeneratie campagne
Doordachte mix van marketingmiddelen
Creatieve campagne voor werving sponsoren PSV
Voetbal verbindt miljoenen mensen wereldwijd. Nederland vormt geen uitzondering met wekelijks 1,2 miljoen enthousiaste deelnemers. Het geluid van een vallende speld op straat tijdens belangrijke tv-voetbalwedstrijden is een bekend fenomeen, zoals de 6 miljoen kijkers naar de WK-finale in 2022 bewijzen – ondanks Nederland's afwezigheid in de eindstrijd.
Bij Capital Sports delen we deze passie en zijn we als marketingbureau met Brabantse roots trots op onze langdurige connectie met PSV. De Eindhovense voetbalclub, met zijn uitgebreide fanbase en talrijke sponsors, waaronder Capital Sports, biedt ons niet alleen spannende wedstrijden maar ook waardevolle netwerkmogelijkheden binnen PSV Business en de Legends Lounge. Hier delen we ons enthousiasme voor het spel, maar ook strategieën met andere ambitieuze bedrijven die de club ondersteunen.
Als experts op het gebied van marketing en sport hebben we veel sponsors geholpen hun merk onder de aandacht van fans te brengen, waarbij we nieuwe leads genereerden. We gaan verder dan alleen het supporten van PSV; in tijden van beperkte contactmomenten door corona stonden we PSV Business bij met de 'Join the Club'-campagne. Hierin zetten we sponsoren op ludieke wijze op de foto en deelden deze op social media, waarmee we niet alleen bestaande leden van PSV Business in het zonnetje zetten, maar ook potentiële leden aantrokken.
De impact was tweeledig: de campagne stimuleerde ondernemers om zich bij de club aan te sluiten, terwijl de bedrijven van bestaande leden nieuwe leads kregen via prominente naamsvermelding. Met een doordachte mix van betaald en organisch bereik, een doelgerichte landingspagina met leadformulier en een opvolgende direct mailing met captainband en flyer overtrof het aantal bij PSV Business aangesloten bedrijven zelfs het niveau van vóór corona. Op deze manier heeft Capital Sports niet alleen een rol als supporter, maar als cruciale partner in het versterken van de band tussen bedrijven en hun passie voor voetbal.