Pulskens Worstenbrood
Social media content
Van idee tot creatie
Inhaken op de actualiteit met social content
Pulskens Worstenbrood is pure passie. Als liefhebbers van de overheerlijke Brabantse traditie zijn we bij Capital Advertising best trots dat we deze producent mogen ondersteunen op het gebied van marketing en communicatie. Bij Capital Advertising zijn we niet alleen gek op goede campagnes. Ook een worstenbroodje slaan we nooit af. Daarom genieten wij er dubbel van om voor Pulskens Worstenbrood te werken.
De verkoop van worstenbroodjes vertoont jaarlijks twee pieken: de één ligt vlak voor Kerst, de ander enkele dagen voor Carnaval. Aan Capital Advertising de schone taak om met een goede communicatieve invulling de worstenbroodjes van Pulskens het gehele jaar onder de aandacht te brengen. Een campagne op Facebook en Instagram, die telkens wordt geladen door actuele berichten, bleek hierbij de sleutel tot succes.
Het worstenbroodje is een typisch broodje uit de provincie Noord-Brabant. Het is ongeveer vijftien centimeter lang en is gevuld met een worst van gehakt. In tegenstelling tot het saucijzenbroodje is het worstenbroodje niet van bladerdeeg, maar van zacht witbrooddeeg gemaakt. Het worstenbroodje is ontstaan als een manier om vlees langer houdbaar te maken door het in deeg te rollen en te bakken. Onder andere Omroep Brabant organiseert sinds 1997 jaarlijks een kampioenschap in het maken van het lekkerste Brabantse worstenbroodje. In maart 2016 werd het worstenbroodje door UNESCO opgenomen in de lijst van immaterieel erfgoed.
Bij Capital Advertising zijn we altijd op zoek naar leuke nieuwe projecten. En 'leuk' is bij ons geen synoniem voor groot budget. Het gaat om het plezier waarmee mensen werken. Om de passie die men heeft voor het vak. Die passie hebben wij namelijk ook. De wil om altijd te verbeteren en doelen te bereiken die haast onmogelijk lijken.